bloglovin        

En vanlig dag ute hos Jazz

Rebecca om Inlägg:
gärna något inlägg om hur ni borstar hästarna och gör mer sånt, typ att man får se massa bilder från en dag i stallet eller kanske en film me de ^^ :)

Yes sir här kommer ett inlägg om hur det går till för mig från att jag kommer till stallet tills att jag sitter på hästen!
Först hämtar jag grimskaftet i stallet och går ut för att hämta Jazz oftast står han närmast grinden men ibland står han längst bort i sin giiiiiiiiiiiigantiska hage , idag stog han typ halvvägs men det var tillräckligt det!
Sen tar jag in han i sin box medans jag tar fram grejer och tar på mig ridkläder.
Sen hämtar jag Jazz in Jazz i "borstningsspiltan" och så tar jag av täcket.
Sen borstar jag av honom med rotborsten på hela kroppen ( utom ansiktet) och kratsar hovarna..
Borstar man och svans. ( Jaz ääälskar o bli borstad i manen hah så gulligt)
Sen borstar jag ansiktet med en liten mjuk borste & ryktar kroppen. ( hade ingen bild på det)
Sen visiterar jag han lite, känner hur varm han är på hovar och ben , känner efter sår, kollar så han reagerar som han ska , kollar så han inte har vätskebrist o lite sånt.
Sen sätter jag på benskydd och sadlar och tränsar och sen bär det iväg!

Kommentarer
Postat av: johanna

intressant inlägg :D

2011-02-15 @ 17:55:52
URL: http://lizzajohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback