bloglovin        

Louise Andersson

Är en  tjej på 15 (going on 16) år som älskar hästar och som dessutom älskar att fota.
Rider vanligtvis 3 gånger i veckan,
älskar att fota hästar men i år hade jag tänkt att ge mig ut på tävlingsbanorna och fota lite vilket kanske inte är något  nytt för mig men helt nytt med den kameran jag har nu (Nikon d70) och mitt teleobjektiv som jag skaffade mig i julklapp.
Har ingen egen häst men rider en tjej Pernillas häst Jazz  2 gånger i veckan och har gjort det i nästan exakt i ett år nu när jag skriver detta.
Kände dock Jazz långt innan jag började rida honom då jag ca 3 år innan jag började rida honom igen var hans trogna skötare på ridskolan i Falköping där han då stod.
När han flyttade blev jag jätteledsen och trodde aldrig jag skulle få se honom igen , men som tur var blev det ju inte riktigt så!
Jazz är född 1994 och är en valack importerad från Danmark.
När Jazz hade flyttat från ridskolan åkte jag med och provade lite nya hästar.
Så provade vi Latte och jag visste redan då att , den här hästen , han skulle betyda mycket för mig.
Och så blev det också , ridskolan köpte Latte och jag blev hans skötare. Vi åkte ut och tävlade och plockade hem placeringar.
Nu är jag inte längre skötare på Latte men jag rider han fortfarande på många ridlektioner och tävlar han fortfarande någon gång om året , på min vägg hänger många fina rosetter från tävlingar med honom.
Och det finns nog inget jag älskar mer än att vara ute och tävla med Latte.
Hans riktiga namn är Thunder men kallas för Latte p.g.a namnet han hade på sitt förra ställe "The thunder of cafe latte". Han är född 2000 och är en haflinger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback